Как протече захранването

Към този режим е важно и да има и физическа активност – крос, танци, кардио .. Аз лично тъй като бях нон стоп в движение използвах бързо ходене и танци вкъщи когато мога. За друго не ми оставаше време. Свалих 4 кг. Петната спряха да ми се разширяват и започна по-интензивно да ми никне коса. Определено ще отнеме време. Но крайният резултат си заслужава.

През цялото време ми липсваше готвеното и това беше единственото ми затруднение 🙂

След изтичане на 20те дена, отново бях на консултация. Изготвихме захранването. Протече за 10 дни.

От 1 до 3ти ден си продължаваме с плодовете, зеленчуците, добавките, ядките .. абе всичко от режима и включихме за вечеря печени, задушени или варени зеленчуци по малки порции 100 – 150 грама. БЕЗ СОЛ и МАЗНИНА.

4 – 6 ден – Постепенно увеличаваме количествата продукти. Вече може да се консумират задушените и печени зеленчуци и на обяд. В този период може да се включи леща /накисната, сварена и отцедена/, нахут /накиснат за 12 часа, сварен много добре под налягане, изплакнат и отцеден/, био зелена соя / приготвена като лещата/. Въглехидратните храни се състоят от: царевица /прясна или замразена, не консерва, сварена, отцедена, може пасирана на крем/, киноа /сварена за 15 мин. и отцедена/.

7 – 10 ден – За закуска си продължаваме както до сега. На обяд и вечеря включваме бобени варива: био соя /приготвя се като нахута/, грах /замразен, не консерва, сварен много добре, отцеден/. Може да се включи и друга въглехидратна храна: елда /сварена и отцедена/, неполиран кафяв ориз басмати /сварен и отцеден/, лющено просо /сварено, отцедено/. Също може да се включи и лимец, леко покълнал или накиснат. Ползва се суров по 1-2 супени лъжици към храните.

Много е важно да се продължи храненето БЕЗ СОЛ и МАЗНИНА.

Подправки могат да се ползват за подобряване на вкуса: мента, джоджен, копър, босилек, жинджифил, куркума, смирдух, кориандър, копърово семе, ким, кимион, сушена манатарка, сушена чушка и др.

Във водата на варивата могат да се довабавят 1-2 ч.чаши прясно изцеден сок от морков, селъри/целина, чушка и др. Така вкусът се подобрява.

Друг трик за овкусяване е нарязан /настърган/ на тънки филийки корен джинджифил, накиснат в лимонов сок. Съхранява се в хладилника до 3 седмици и може да се добавя към готови ястия.

Тук се препоръчва комбинация от зърнени, бобови и ядки на един прием.

За омазняване отново се иползват лющено конопено семе, ядков дресинг, суров жълтък, авокадо. Важно е омазнителите да не се обработват термично, а да се добавят след термичната обработна.

За подслаждане се използват фурми, обелени и пасирани. Може и 1 – 2 чаени лъжички палмова захар.

Тук е важно да не се ползват супи, а плътни храни, да не се консумират течности по време на хранене, плодовете да се ядат на гладно и никога като десерт. Месо, млечни, тестени, сладкарски изделия, животински мазнини, маргарин, хляб не се консумират.

Порциите трябва да са малки и постепенно да се увеличават, за да няма тежест след хранене. Добавките се продължават като в режима.

Общо взето това беше захранването.

Скоро ще споделя и някои интересни рецепти, а след това и самия стил на хранене 🙂

Усмивки и до скоро!

Ваша, Дани 🙂

 

Advertisements

А сега и за режима!

Здравейте мили приятели,

Надявам се да съм ви полезна. Все пак се консултирайте с компетентно лице преди да предприемете каквато и да е било. Ако имате по-сериозни здравословни проблеми това е задължително за ваше лично спокойствие. Можете да ми пишете по всяко едно време, за да се подкрепяме взаимно. За мен това се превръща в стил на хранене. Изгражда се бавно, но определено си струва. Пишете ми за всичко, което искате да споделите.

По време на консултацията д-р Гайдурков ми изготви разтоварителна програма. Основното в нея са сурови плодове, сурови зеленчуци, добавки, сурови ядки и семена /без чия, киноа, елда/. Имаше и кулинарна част с още едни господин, съдружник на д-р Гайдурков. Много интересни неща сподели той за готвенето без сол и мазнина. Количествата на храните като цяло са неограничени. Предложиха ми една добавка за овкусяване – суров жълтък. Всичко това за 20 дни.

След като изтече режима отидох пак на консултация и изготвихме захранване 10 дни. А после и една част със стил на хранене.

Тук ще ви споделя малко повече за самия режим.

В началото ми беше доста трудно да го изпълнявам, тъй като никога до сега не бях правила нещо подобно. След 5тия ден свикнах. Имах леки неразположения, замайване, главата ме болеше, болежки разни се обостриха, което всъщност се оказа нормално. Организма започва да се чисти от токсините.

За закуска започвах с фреш или плодово смути. Моето семейство и то заобича :). Портокал, грейпфрут, мандарини, нар, банан, ябълка, круша .. Втората закуска беше пресни плодове, сурови ядки, сурови бонбони, сушени плодове. Хапвах студени супи от зеленчуци и салати за обяд. Овкусявах ги с лющено конопено семе,сурови ядки, суров жълтък, лимон, чесън, лук, босилек, мащерка… Правех си десерти с авокадо, фурми, жълтък, ядки, сурови какаови зърна смлени, канела … мммм :). Всичко БЕЗ СОЛ и МАЗНИНА. За следобедна закуска пак плодове, ядки .. Вечерята салати основно.

Ядките те държат сит 2 часа, зеленчуците и плодовете 1. Горе долу това беше интервала и на храненията ми. Сама си преценявах кога какво да ям и по колко. Трябваше да наблягам на моркови от зеленчуците и орехи от ядките. Важно беше да включа и зелени смутита. Например със спанак, лук, чесън, целина, селъри, краставица, рукола …

Вода пиех малко и дори не бях жадна. Когато се консумира, трябва да е отделно от храненето и да има интервал от 30 мин. В стомаха има ензими, които смилат храната, а с вода този процес се затруднява. Това е причината да се пие отделно от храната.

Правих си ядково мляко от кашу и от орехи :). Страхотно е за сутрешното кафе заедно с една фурма за подслаждане и джинджифил /за да не ферментира фурмата/. Някои млека от ядки могат и да се подквасват със специална закваска. Още не съм опитала, но съвсем скоро и това ще направя ;). Издържа до 2 дни в хладилника, затова по-добре не правете големи количества.

Добавките, които дори и сега продължавам да използвам са мака, пчелен прашец и грахов протеин. Купих си ги от магазин Зоя /не ми плащат за реклама, но определено харесвам този магазин/. Продължавам да пия и органичен витами Д и Прокомбо /пробиотик/.

Много беше важно да следя състоянието си. Дефекация 2 пъти на ден. Килограми, обложен език, сърцебиене, обостряне на болните места, кръвно /ако е ниско повече течности/.

В следващи части поетапно ще споделям и рецепти, които използвах по време на разтоварването.

До скоро 😉

Ваша, Дани!

 

Къде изчезна косата?! 

Както всяка майка, може би и вие сте имали някакви здравословни промени, които са настъпили след раждането. Ще ви разкажа при мен какво се случи и как започнах да се справям с положението.

Месец след като родих открих едно петно на главата си без коса. Много се притесних. Ходих при дерматолог, който ми препоръчаха. Гледа ме с много силна лупа и сподели, че е откъсната косата. Вероятно след като беше на гелпа след болницата, когато я сресвахме с моята половинка се е получило! Чудна работа! Започнах да мажа мястото с .. забравих му името. След известно време, не знам кога точно косата ми е поникнала и петното изчезна. YES :D. Мина се не мина, опааа още едно петно на главата. Може би година след предното. Опа и още едно .. !!! Изплаших се сериозно. Ходих на друг дерматолог. Пак препоръчан. Назначи ми изследвания. Обясни ми след като и тя го видя, че косата е спряла да расте на самото място. Кръв, урина, хормони, зъби .. само генеколог още не съм посещавала. Всичко освен зъбите беше нормално. Започнах лечение на зъбите. Мажех се с различни неща локално на главата.  Обаче, при един последващ преглед при дерматоложката откриваме още едно петно. Общо станаха три. Първото най-голямо и си расте. Леко се притесних .. може би не чак толкова леко вече! Изведнъж косата направо ми падаше на при всеки допир, а дори и да не я пипах, пак намирах коса из цялата къща. Много ми намаля. Добре поне, че е гъста, та има какво да пада 😉 само така се успокоявах.

Появи се и лъч светлина. Благодарение на моите родители се случи така, че ходих на консултация при д-р Гайдурков. Изключителен човек. Той ми направи много изследвания и ми изготви разтоварителен хранителен режим. В началото се притесних, че 20 дни да спазвам този начин на хранене е доста дълъг. Никога не съм правила нещо подобно. Оказа се, че нямаше никакъв проблем. Когато знаеш, че го правиш за нещо хубаво и много силно го искаш, просто действаш! Това е формулата. Друга няма. Във всяко едно нещо в живота важи! Опитайте 🙂

Хранителния режим беше за пречистване на организма от токсини, за да може всичко нарушено да се възстанови.

За него ще ви разкажа в следващата статия, че стана много късно вече.

Лека нощ! Обичам ви!

До скоро 🙂 Дани!